چکیده مقالات

مراتب عرفان ملا عبدالله بهابادی یزدی
نویسنده: دکترعبدالرحیم شهریاری

علامه ملا عبد الله بهابادی فقیهی اخباری یا اصولی ؟
نویسنده: مرتضی خوشنویس زاده اصفهانی

نقش ملا عبدالله بهابادی در تکوین جریان تعقل گرایی عصر صفوی
نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین بشکانی

نقد دیدگاه شرح حال نویسان پیرامون ملا عبدالله یزدی
نویسنده: عظیم عابدینی-حبیب الله یوسفی

فعالیت های تفسیری علامه ملا عبدالله یزدی
نویسنده: عظیم عابدینی و حبیب الله یوسفی

مطالعه ی توصیفی حاشیه ملا عبدالله بهابادی از منظر تحلیل ژانر
نویسنده: سید عبدالمجید طباطبایی لطفی و طاهره قاسمی

تلامذه ملا عبدالله بهابادی یزدی
نویسنده: عبدالصمد جودتی استیار

ملا عبدالله یزدی و خاندان ملالی در عرصۀ تولیت حرم علوی(ع)
نویسنده: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد جنت امانی

ملا عبدالله بهابادی یزدی در «الذریعه»
نویسنده: محمدعلی نجفی کرمانشاهی

بررسی و تحلیل دلائل هم­گرایی عالمان شیعه با دولت صفوی
نویسنده: حسن عبدب پور، اضغر میرزایی

مطالب

دیدار مسئولان دبيرخانه كنگره علامه بهابادي با آیت الله العظمی بشیر نجفی

آیت الله  العظمی بشیر  نجفی در ديدار مسئولان دبيرخانه كنگره علامه بهابادي  فرمودند: سخنان من چراغی جلوی آفتاب است . من درک کردم که ملاعبدالله علاوه بر فلسفه وارد در تزکیه هم بودند ایشان ورع و تزکیه داشت در تطهیر نفس خیلی جلو افتاده بود، خیال می کنم و خدا می داند که ایشان را در پایین مزار امیرالمؤمنین جا دادند این برکت است مضمون روایتی است که تربت هر جایی در تکوین هر جایی اثر دارد اگر کسی تهذیب نشده باشد لیاقت دفن در مرقد علی (ع) را ندارد.

اگر از جهت تزکیه نفس ایشان مسائلی ذکر شود که دلالت بر آن داشته باشد و از طرف دیگر چگونه زحمت می کشید و مطالعه می کرد با نبودن امکانات آنوقت  برای کنگره علمی خاصه جمع علماء مفید است . هر مقدار نفس صاف شود علم اهل بیت بیشتر نقش می بندد و اتحاد عاقل و معقول می شود . 
روح بلند ملاعبدالله از کار خسته نمی شد چون می دید روح بلند مؤمنین چگونه دور حرم حضرت علی (ع) حرکت می کنند 
از جمله برکات ملاعبدالله همین که حاشیه ملاعبدالله در دنیای شیعه و سنی عراق و ایران و پاکستان و جاه های دیگر تدریس می شود چون سعد الدین تفتازانی کلامش در دو بحث منطق و کلام بود. دقت شود آیا بر کلامش نیز شرحی دارد این مورد بررسی شود.
مشکل امروز این است که طلبه ها را به سمت کتاب های جدید و ساده سوق داده اند. ولی سنی ها برعکس دنبال تحقیق در منابع هستند. بسیار دقیق گفتند که امروز در قم جزوه نویسی رایج است و این خطر بزرگی است. در مدارس دولتی کسی ملتزم به حرف نویسنده نیست ولی در مسائل دینی و تاریخ علوم اسلامی باید نکته و نظر مؤلف شرط باشد
خدای نو- پیغمبر نو- امام نو نداریم ، باید بچه ها را بکشیم به عقب تا علوم اهل بیت را بفهمیم 90% مردم در زمان ائمه بی سواد بودند ولی چگونه مردم می فهمیدند، زیرا زبان عربی را خوب می فهمیدند .
آخوند کفایه را عمیق نوشت تا   طلاب علوم اهل بیت را بدرستي  ياد بگيرند

کلیه حقوق این سایت برای پایگاه علامه آخوند ملا عبدالله یزدی بهابادی محفوظ است